Despre promovarea prin grupurile de facebook
Situatie si intrebare:
Buna, am un grup de facebook ceva mai specializat, dar desi avem 35,000 membri, si 3-5 postari zilnice, foarte putine postari au reach mai mare de 5-600 vizualizari.
Ce pot sa le sugerez membrilor sa faca, pt cresterea vizibilitatii postarilor? Ce putem noi, ca moderatori, sa mai facem?
momentan mi se pare ca punem mult efort cu rezultate minime. Din cand in cand mai apare o postare/comentariu de feedback pozitiv de la membri, urmate de alte cateva, deci stim ca treaba buna facem. Dar nu stim cum sa ajunga la mai multa lume.
Facem totul gratuit, cu voluntari, daca conteaza
Raspunsuri:
1)).Principalul aspect care crește vizibilitatea unei postări într-un grup sunt Comentariile.
Ai multe comentarii => Postarile se duc la multe persoane
Ai putine comentarii => Postarile se distribuie la putine persoane.
Mai sunt si alte aspecte dar acesta este pe departe cel mai important.
De aceea intrebarea cheie este: Cum puteti sa creati voi in calitate de moderatori postari care sa genereze comentarii?
Daca le creati, membrii se vor lua dupa voi.
Noi ce facem pentru a genera comentarii sunt urmatoarele:
1. Postare prin care oamenii sa se prezinte: Din cand in cand, creati o postare prin care noii membrii sa se prezinte. Acest lucru ii spune Algoritmului ca acele persoane sunt interesate de grup si li se vor afisa mai mult postarile
2. Postare cu intrebare: Noi facem din cand in cand o postare prin care ii invitam pe membrii sa-si promoveze afacerea. De obicei acele postari au sute de comentarii si ajung la 5.000 – 6.000 de persoane (in medie)
3. Postari care merg bine: Uita-te ce postari merg foarte bine pe topic-ul vostru de la diferite persoane si invita-i sa posteze si in grupul vostru acelasi lucru. Asa a ajuns Cristian Mezei pe acest grup. Am vazut postarea lui pe alt grup si l-am invitat sa posteze si la noi… si au fost super apreciate postarile
Acestea sunt lucrurile pe care eu le-as face.
1)).b. Multumesc mult! mai facem postari de dragul comentariilor, dar majoritatea sunt postari de la membrii, care cer sfaturi, noi le aprobam cand putem oferi un sfat, deci primul comentariu e al nostru, raspunzand la intrebare. Apoi rar mai adauga si alti membrii ceva. Si a doua zi apare o intrebare aproape identica, de la altcineva, care nu a vazut postarea initiala, si tot asa.
1)).c. Bună ziua! Am o întrebare dacă mă puteți ajuta, suntem 2 persoane într-un grup ambele postăm în acel grup însă una are un impact mai mare la postare alta mai mic. Știți poate de ce? Și ce este de făcut? Mulțumesc
2)).Din experienta am vazut ca au reach si produc engagement intrebarile tip text.
Un alt lucru pe care l-am observat, este ca postarile Administratorului grupului ies mai mult in evidenta fata de Moderatori sau de alti membrii.
Exemplu de intrebare in poza de mai jos.
Programez astfel de intrabari si pentru pagina si pentru grupuri pentru mai multe saptamani, apoi zilnic raspund la comentarii.
Sper sa-ti fie de folos.
3)). Indiferent care este tema grupului îndeamnă membri la acțiune , m-ai exact sa comenteze .De ex Ce părere aveti despre…. si binenteles postarea sa nu aiba link extern care scoate utilizatorul de pe facebook .
4)).Adsense nu mai funcționează de ceva vreme, indiferent ce ai face. Sorry, dar e adevărul.
4)).a.ce e adsense?
4)).b.Prin Google Adsense îți monetizezi site-ul… Nu ți-am răspuns la întrebare, iartă-mă, am transmis doar o informație care credeam că interesează, în cele din urmă.
4)).c.prinde bine informatia. E si vreo alternativa care merge?
4)).d.Pentru asta trebuie să îi rugăm pe profesioniștii din grup să ne răspundă. Știu că este o alternativă, Ezoic se numește, dar (încă) nu știu nimic despre el.
5)).Am verificat si regulile grupului sunt destul de restrictive pentru de exemplu o mama care are doar o intrebare. Va recomand sa revizuiti putin, eu am o comunitate de 36k antreprenori si trebuie sa inteleg ca acest spatiu este pentru foarte multe personalități cu limbaj, nivel de înțelegere / istoric diferit, cu bun simt diferit, cu probleme si nevoi diferite, etc (desi sigur ai motivele tale). Dar daca ideea este de a ajuta atunci lăsați membri să fie membri ai comunității – este greu sa forțezi membri sa faca lucrurile cum vrei tu – nu cum vor sau au nevoie ei – acesta este sfatul meu.
6)).Din experienta am vazut ca au reach si produc engagement intrebarile tip text.
Un alt lucru pe care l-am observat, este ca postarile Administratorului grupului ies mai mult in evidenta fata de Moderatori sau de alti membrii.
Exemplu de intrebare in poza de mai jos.
Programez astfel de intrabari si pentru pagina si pentru grupuri pentru mai multe saptamani, apoi zilnic raspund la comentarii.
Sper sa-ti fie de folos.
6)).a. ajuta daca o pun in background d-asta, sau pot folosi o alta poza?
6)).b. Acest background este nativ de la facebook. Am observat ca iese mai mult in evidenta fata de alte variante.
7)).Pe langa recomandarile venite in comentariile anterioare – foarte bune, de altfel! – eu iti povestesc un pic de ce ai acele cifre.
Cand ajungi la un numar mare de membri – 35,000, in cazul tau – reachul organic scade considerabil. Am patit-o si eu, cu al meu grup, cand am ajuns la 5000 de membri. Faceam postari cu aceeasi structura ca in trecut si ajungeam la 5-10% din numarul de oameni, uneori chiar si sub 5%.
Treaba asta se intampla pentru ca multi dintre acei membri poate nu sunt neaparat interesati de ce se discuta in grup, intrand random, fara vreun scop anume. Eu iti recomand un sistem de filtrare la intrare, cu 2-3 intrebari. Pe langa asta, sigur ai vazut ce mizerii afisaza Facebook in feed si postarile din grupuri sunt uneori foarte rar afisate.
Desi poate parea banal, raspunsul e cam acelasi: creeaza content de calitate, engaging si – FOARTE IMPORTANT – usor de consumat de catre cei carora le este adresat. Am ajuns sa avem un attention span extrem de redus, in principiu din cauza consumului de short-form conten, motiv pentru care trebuie sa ne adaptam la treaba asta cumva.