Mituri despre afaceri online pe care ar trebui să nu le mai crezi !

Știm cu toții că viitorul în vânzări înseamnă prezența masivă în online!

Iată și câteva mituri …

1. Ai nevoie de un număr mare de produse sau servicii ca să vinzi online – FALS

Dacă te numeri printre cei care au un număr limitat de oferte, adică 1-2-3 până la maxim 20, e posibil să te gândești că ai prea puține produse sau servicii ca să justifice crearea unui magazin online. Fals.

Un număr mai mic de produse iți permite să iți promovezi mai concentrat magazinul, către exact acei oameni interesați de produsele tale. Practic, nu mai dai aiurea cu oferte, ci dai direct la țintă.

În plus, un număr mic de produse e un adevărat vis din punct de vedere al logisticii. Și elimini costurile ce apar din prezența a mii de produse venite de la furnizori diferiți.

Este adevărat că cel puțin 2-3 produse pe lângă produsul vedetă (în caz că ai un singur produs ), te ajută să atragi clienții recurenți (ce cumpără în mod repetat sau de mai multe ori din magazin) și să crești valoarea coșului de cumpărături.

2. E prea scump să vinzi online – FALS

Costurile pentru platforma eCommerce + domeniu + hosting pentru domeniu + certificat SSL (acestea iți trebuie din punct de vedere tehnic pentru un magazin online) sunt, astăzi, foarte mici.

Și nici măcar nu trebuie să te pricepi la programare.

Cu o platformă wordpress și plugin-uri corespunzătoare, ai multe funcționalități și oportunități pe care trebuie doar să le folosești.

La acestea vei mai adaugă costurile de livrare, retur, procesare plată, aplicație facturare și depinde ce iți mai dorești. Calculează-le pe comandă și o să vezi că nu sunt atât de mari precum te-ai gândit inițial.

Indiferent pe ce parte ai întoarce-o, un magazin online înseamnă mai puține costuri decât unul fizic, unde plata chiriei, a utilităților, a angajaților, a avizelor etc., etc., se ridică la mult mai mult.

Sigur, vei mai face și marketing și reclamă plătita. Însă marketing-ul trebuie să-l faci, fie că ai un magazin online, fie că nu. Altfel oamenii nu ar afla despre produsele tale.

3. Ești prea mic să concurezi cu retailerii mari – FALS

Sau poate iți închipui că nu mai e loc pe piață din pricina marilor magazine.

Însă, atunci spune-mi, de ce se deschid în fiecare zi noi magazine? Și de ce exista site-uri care vând zilnic și atrag mulți clienți, chiar dacă exista Amazon, Alibaba, eMAG, Okazii și alții?

Deci nu exista “prea mic”.

Într-adevăr, retailerii mari au la dispoziție bugete și echipe sau posibilități de a oferi discount-uri uriașe, însă și tu, desi la început, poți beneficia de clienți.

Totul depinde de modul în care te poziționezi și cum te sprijini pe clienții actuali care să stea în postura de ambasadori ai magazinului tău, povestind cunoscuților și oferindu-ți testimoniale și conținut.

Ca să nu mai spun că la început ai ocazia să iți surprinzi plăcut clienții prin atenția pe care o acorzi personal fiecărei comenzi.

Magazinele mari nu pot să facă asta așa cum o faci tu, oricâte automatisme și metode de personalizare folosesc.

Leave a Comment