Investițiile în online continuă, iar retailul tradiţional este pus la încercare. Q-commerce cucereşte afacerile româneşti.
După creşterea spectaculoasă a comerţului electronic din ultimii doi ani, un nou tip de comert prinde contur şi în România. Comerțul rapid (Q-commerce) devine un instrument preferat pentru cumpărătorii care nu au timp, pentru cei comozi şi pentru cei care doresc o experienţă de shopping eficientă. Pe piaţă sunt deja câţiva jucători mari, cu care Economica a stat de vorbă pentru a explica apetitul investiţiilor în acest nou segment de comerţ.
Q-commerce presupune livrarea în cel mai scurt timp a oricărui tip de produs: nu doar mâncare de la restaurant sau supermarket, ci și jucării, cărți, flori, cosmetice, echipamente pentru sport, decoratiuni interioare, etc. Cei cinci factori principali care determină creșterea rapidă a Q-comerțului sunt stilul de viață aglomerat, urbanizarea, gospodăriile mai mici, COVID-19 și îmbătrânirea populației, potrivit GlobalData, o companie lider de date și analize.